Reflexintegratie (MNRI®) pakt problemen rondom bewegen, leren, gedrag en gezondheid bij de bron aan en is er voor alle leeftijden.

Het doel van MNRI® is om het lichaam te helpen een stevige basis te bouwen voor de verdere ontwikkeling van het zenuwstelsel, waardoor allerlei uiteenlopende problemen en symptomen kunnen verdwijnen.

Het lijkt tegenwoordig wel of er steeds meer kinderen zijn met uitdagingen op het gebied van leren, gezondheid en/of gedrag. Ik geloof echt dat deze kinderen enorm hun best doen, maar dat het op de één of andere manier niet lukt... Een kind wat gemotiveerd is heeft namelijk alle ingrediënten in huis om zich spelenderwijs te kunnen ontwikkelen, maar helaas gaat dat niet altijd vanzelf.

 
 Tijdens de informatiebijeenkomst:
- leer je wat reflexen zijn en waarom ze belangrijk zijn
- leer je welke factoren de ontwikkeling en integratie van reflexen kunnen belemmeren
- leer je wat het gevolg kan zijn van niet goed- geïntegreerde reflexen
- leer je waar je bij kinderen op kunt letten
- krijg je informatie over de reflexintegratiebehandeling bij praktijk ‘de Jutter Coaching’
- krijg je tips om kinderen zelf te ondersteunen bij de reflexintegratie
 
VOOR WIE:
Deze informatiebijeenkomst is zeer geschikt voor iedereen die zelf kinderen heeft, met kinderen werkt of geïnteresseerd is in de ontwikkeling van kinderen.

 
De kinderen die in mijn praktijk komen zitten niet lekker in hun vel. Ze zijn snel boos, (faal)angstig of hebben weinig zelfvertrouwen en wat er op school van hun gevraagd wordt kost hun veel energie. De één heeft moeite met lezen, de ander met rekenen en/of schrijven en weer een ander kost het veel moeite om zich te concentreren, stil te zitten en aandachtig te luisteren. Deze kinderen zijn ook vaak gevoelig voor alles wat er om hen heen gebeurt en lijken alles te horen, te zien, te ruiken en te voelen wat erg vermoeiend kan zijn!
Dit alles kan leiden tot een verhoogde gevoeligheid voor eczeem, allergieën, oorontstekingen, buikklachten, slaapproblemen, zonlicht, reisziekte, hoogtevrees, angsten, overgevoeligheid voor bepaalde kleding, voedsel etc.
 
Ook krijg ik kinderen die zindelijkheidsproblemen hebben of moeite met bepaalde bewegingspatronen waardoor bijvoorbeeld het leren zwemmen en fietsen lastiger gaat dan bij hun leeftijdsgenootjes. Voor deze kinderen kan het tevens lastig zijn om een bal gericht te gooien en/of te vangen, ergens van af te springen of op te klimmen enz. Hun lijf doet vaak hele andere dingen dan dat zij graag zouden willen en datzelfde geldt ook voor taal-spraakproblemen. De controle lijkt er gewoonweg niet te zijn!
Buiten het doen van gerichte bewegingsoefeningen op maar gaan wij samen ook op zoek naar de mogelijkheden van de oorsprong* van de hulpvraag waarbij verschillende invalshoeken aan bod kunnen komen: 

* Systemisch kijken (wat speelt er zoal bewust en onbewust in de familie)
* Hoe was de pre- & perinatale periode (zwangerschap, geboorte)
* Medicijngebruik
* Ingrijpende gebeurtenis/sen
* ...
 
SPELENDERWIJS
Tijdens de zwangerschap ontstaan er bij baby´s automatische, reflexmatige bewegingen die we ook wel ‘Primaire reflexen’ noemen. Deze bewegingen vormen de basis voor de verdere ontwikkeling van onze hersenen. Deze reflexen -onbewust gemaakte bewegingen- beschermen ons in het begin van ons leven, omdat we in deze levensfase nog geen bewust gecontroleerde bewegingen kúnnen maken. Door veel spelenderwijs te oefenen en te bewegen ‘verdwijnen’ deze reflexen vanzelf en worden geïntegreerd in ons lichaam. Daarmee wordt de volgende stap in onze ontwikkeling mogelijk gemaakt.
 
Wanneer er echter problemen zijn tijdens de zwangerschap, de geboorte en/of na de geboorte, is er een sterk verhoogde kans aanwezig dat de reflexen zich niet goed ontwikkelen of volledig tot rijping komen. Deze blijven dan geheel of gedeeltelijk actief. Dit kan leiden tot uitdagingen op het gebied van bewegen (motorische ontwikkeling), leren, gezondheid en/of sociaal emotionele ontwikkeling
 
Reflexen kunnen ook op latere leeftijd als gevolg van een ongeluk, val, ziekte, trauma of ingrijpende gebeurtenis weer actief worden. Deze reflexen storen dan de ontwikkeling, want het kind of de volwassene is niet in staat deze reflex -onbewuste beweging- te onderdrukken. Daardoor is er weinig tot geen bewuste invloed op de sturing van het eigen lichaam en/of gedrag.
 
DOEL VAN REFLEXINTEGRATIE (MNRI®) 
Met behulp van reflexintegratie wordt nagegaan welke reflexen nog niet geïntegreerd zijn. Door oefeningen, ritmische bewegingen en massage kunnen actieve reflexpatronen alsnog of opnieuw geïntegreerd worden. Zo wordt een stevige basis gelegd voor de verdere ontwikkeling van de hogere hersendelen. Dit leidt tot minder stress, een betere sociaal-emotionele ontwikkeling, efficiënter functioneren, een beter leervermogen en een optimaler gevoel van algemeen welbevinden. Er komt weer rust en ruimte in het lijf wat door het lijf ingezet wordt voor nieuwe ontwikkelingsprocessen: een PRACHTIG proces!!
 
tot Jutters!!

 
DATA:
Er staan momenteel geen nieuwe data ingepland.
Voor vragen help ik jou graag verder: Simone@dejuttercoaching.nl
 
 
Kijk voor actuele data op agenda.
 
 
 
 
Wij maken gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website gaan we er vanuit dat u hiermee instemt.