Organisaties, groepen, families…. overal zijn systemen met daarbinnen weer allerlei subsystemen.
Systemen brengen zichzelf in balans, ze trekken iets recht, brengen iets onder de aandacht waar geen oog voor is en dat doen ze door zich te laten zien in het gedrag van mensen jong & oud zoals:

  • Moeite hebben met het ervaren van grenzen,
  • Laag zelfvertrouwen,
  • Gedragsproblemen,
  • Leerproblemen,
  • Motorisch onhandig zijn,
  • Gezondheidsproblemen, 
  • Steeds opnieuw vervallen in bepaalde patronen of steeds met dezelfde soort patronen te maken hebben,

Het kan dan heel verhelderend zijn om hier ook eens met een systemische bril op naar te kijken, omdat er sprake kan zijn van een verstoring in de systemische ordening.


Op het moment dat een systeem ‘klopt’ keert de rust terug in het systeem met een gevoel van tevredenheid en compleet zijn.



VOOR WIE

Voor kinderopvangmedewerkers, leerkrachten, pedagogen, psychologen, verzorgers, artsen, coaches en overige kindkundigen.


- Een bijeenkomst voor een ieder die graag moeiteloos zijn eigen plek wil innemen,
- Voor nieuwsgierige mensen die houden van ontdekkend leren en bereid zijn om op een andere manier naar de wereld om hen heen te kijken.


WAT
Samen gaan we om het hoekje kijken naar de basisprincipes van de systemische ordening waarbij we vragen kunnen stellen zoals:

- Wat is het gedrag van onszelf en van kinderen
- Wat heeft dit gedrag ons mogelijk te vertellen?
- Welke plek neem ik in als ouder, pedagoog, leerkracht, mens?
- Klopt de ordening in het systeem?
- Is er voor iedereen plek?
- Wordt er bewust of onbewust iets of iemand uitgesloten?
- Wat mag meer erkend worden?
- Is de uitwisseling in het systeem in balans?



Het herkennen en érkennen van de disbalans in de ordening is helend zelfs als dat eerst gepaard gaat met boosheid, verdriet, teleurstelling en/of pijn. De bereidheid om op deze manier te kijken naar wat er aandacht vraagt kan een opening zijn naar nieuwe mogelijkheden om krachtige keuzes te maken vanuit een IK-kracht, een innerlijk weten dat het goed is.

 


Nieuwsgierig geworden wat ik voor jou of voor jouw organisatie kan betekenen? LEUK!
Ik sta mede bekent om mijn enthousiaste bijeenkomsten op maat en mijn kwaliteit om mensen te boeien.
Stuur een mailtje of doe een belletje en dan kijken we wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

 

 tot Jutters!!

Warme groet, Simone

 
Simone Nieuwhuis is 20 jaar werkzaam geweest als groepsleerkracht in het basisonderwijs en werkt sinds 2012 als holistisch Ouder- & Kindcoach in haar eigen praktijk waar zij kinderen en hun opvoeders begeleidt bij hulpvragen over opvoeding, onderwijs en bewustwording. Zij is mede gespecialiseerd in de taal van ons lichaam, hoogsensitiviteit, de fase van het 9 jarige kind en de bijzondere band tussen ouder & kind.